Villkor och avtal:

Allmänna Villkor

  1. Betalningsvillkor
  • Vi accepterar betalning via kontant, kort och Swish.
    Om det gäller större transaktioner så används även banköverföring.
  • All betalning måste ske vid köp om inte annat har avtalats.
  • Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar där betalning inte har mottagits inom 5dagar från köp.

Priser:

  • Alla priser är angivna i SEK och inkluderar moms där så är tillämpligt.
  • Eftersom vi säljer begagnade varor kan priser variera beroende på varans skick och unika egenskaper.
  1. Produkternas skick och garanti
  • Alla varor i butiken är begagnade, vilket innebär att de säljs i befintligt skick. Det är köparens ansvar att noggrant undersöka varan före köp.
  • Vi gör vårt bästa för att beskriva varornas skick korrekt där det inte är möjligt att själv som kund undersöka varans funktionalitet. Men små skador, slitage eller andra defekter kan förekomma och är en naturlig del av köp av begagnade varor.
  • Vi erbjuder ingen garanti på begagnade varor, om inget annat anges vid köpet.

Produkter säljs i befintligt skick:

  • Begagnade produkter kan ha slitage, repor, eller andra tecken på användning. Vi rekommenderar att du undersöker varan noggrant innan köp.
  1. Retur- och ångerrätt
  • Du har rätt att returnera din vara inom 5 dagar efter köp om varan inte motsvarar det som har avtalats.
  • Returnerade varor måste vara i samma skick som vid köp och lämnas tillbaka i eventuell originalförpackning där en sådan fanns med vid köptillfället.
  • Du står själv för returfrakten om varan inte returneras på grund av fel eller defekter som inte meddelats vid köpet.
  • Observera att på rea-artiklar och specifika undantag som kläder kan ingen ångerrätt erbjudas.

Ingen ångerrätt för vissa varor:

  • På grund av hygieniska skäl erbjuder vi inte retur eller ångerrätt på kläder, skor, eller andra personliga föremål som är använda, om det inte handlar om ett produktionsfel eller defekt.
  1. Leveransvillkor
    Frakt:
  • Vi erbjuder leverans inom Norrköping mot en fraktavgift från 400 SEK, beroende på varans storlek, vikt och mängd varor som skall levereras.
  • Leveranstiden är normalt inom 10 arbetsdagar efter att betalning mottagits, men kan variera beroende på varans storlek och destination.

Hämtning i butik:

  • Du kan välja att hämta din beställning kostnadsfritt i vår butik. Vi kommer att meddela dig när din beställning är redo för upphämtning.

Transportskador:

  • Det generella är att vi inte ansvarar för skador som uppstår under transport om det inte är vi på 602 som levererar.  Om 602 har levererat och ni upptäcker transportskador kontakta oss omedelbart med bilder så försöka vi lösa situationen.
  • Vi ansvarar inte för skador som uppstår under transport av tredjepart, men om en vara anländer skadad, vänligen kontakta oss omedelbart med bilder så vi kan reklamera hos transportbolaget och försöka lösa situationen.
    OBS, att om vi anlitar tredjepart så kommer detta att meddelas i förväg.
  1. Reklamationer
  • Om varan är defekt eller om vi har gjort ett misstag vid leverans kan du reklamera varan inom 5 dagar från köp. Kontakta oss med bilder och en beskrivning av felet så kommer vi att undersöka ärendet och erbjuda en lösning.
  • Begagnade varor säljs i befintligt skick och vissa tecken på användning accepteras som normala för secondhandföremål, varför reklamation endast gäller om varan inte motsvarar den beskrivning som getts vid köpet eller är felaktig.
  1. Personuppgiftshantering
  • Vi samlar in och behandlar personuppgifter för att kunna fullfölja ditt köp och leverera varorna till dig. Dina personuppgifter behandlas i enlighet med GDPR och delas inte med tredje part för marknadsföringsändamål utan ditt samtycke.
  • Du har rätt att begära att vi rättar eller raderar dina personuppgifter. Om du har frågor om vår integritetspolicy, vänligen kontakta oss.
  • För mer detaljer läs integritetspolicy på vår hemsida.
  1. Kundansvar
  • Det är upp till köparen att undersöka varan så att den är i ett sådant skick som motsvarar förväntningarna vid köptillfället.
  • Köparen ansvarar för att använda produkterna på ett säkert och ansvarsfullt sätt. Begagnade produkter kan ha mindre defekter, och det är köparens ansvar att säkerställa att produkten används på rätt sätt.
  1. Force Majeure
  • Vi ansvarar inte för förseningar eller hinder i våra leveranser som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll, såsom naturkatastrofer, pandemier, krig eller andra force majeure-händelser. I sådana fall förbehåller vi oss rätten att senarelägga leveransen eller, om nödvändigt, annullera beställningen.

Integritetspolicy

1. Introduktion

Välkommen till 602.se din integritet är viktig för oss, och vi är engagerade i att skydda dina personuppgifter. Denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in, använder och skyddar dina personuppgifter när du använder vår webbplats och våra tjänster. Vi följer EU:s  allmänna dataskyddsförordning (GDPR) och annan tillämplig lagstiftning.

2. Personuppgiftsansvarig

Bolagsnamn: SexNoll2 AB, organisationsnummer: 559425-1513, adress plankgatan 3, 60219 Norrköping, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Har du frågor om vår behandling av dina personuppgifter, vänligen kontakta oss på E-post info@602.se.

3. Vilka personuppgifter vi samlar in

Vi kan samla in följande typer av personuppgifter om dig:

  • Identitetsuppgifter: Namn och personnummer.
  • Kontaktuppgifter: Adress, e-postadress och telefonnummer.
  • Betalningsinformation: Kortinformation och bankkontonummer vid köp eller transaktioner.
  • Användningsdata: Information om hur du använder vår webbplats och tjänster.
  • Teknisk data: IP-adress, inloggningsdata, webbläsartyp och version, tidszoninställning, plugin-typer och versioner, operativsystem och plattform.
  • Kommunikationspreferenser: Dina inställningar för att ta emot kommunikation från oss.

4. Ändamål och rättslig grund för behandling

Vi behandlar dina personuppgifter för följande ändamål:

  • För att fullgöra avtal: Behandlingen är nödvändig för att ingå eller fullgöra ett avtal med dig, exempelvis vid köp i vår webbutik.
  • För att följa lagliga förpliktelser: Vi behandlar personuppgifter för att uppfylla krav enligt lag, exempelvis bokföringslagen.
  • Berättigat intresse: För att förbättra våra tjänster, kommunicera med dig och marknadsföra våra produkter, baserat på en intresseavvägning.
  • Samtycke: När du har gett oss ditt samtycke, exempelvis för nyhetsbrev eller marknadsföring.

5. Hur länge vi bevarar dina personuppgifter

Vi bevarar dina personuppgifter endast så länge det är nödvändigt för de ändamål de samlades in för:

  • Kunduppgifter: Bevaras under avtalsperioden och upp till 24månader efter avslutad kundrelation för marknadsföringsändamål.
  • Bokföringsdata: Bevaras i 7 år enligt bokföringslagen.
  • Marknadsföringssamtycken: Bevaras tills du återkallar ditt samtycke.

6. Delning av personuppgifter

Vi kan komma att dela dina personuppgifter med:

  • Tjänsteleverantörer: Externa leverantörer som hjälper oss med IT-tjänster, betalningshantering, leveranser och marknadsföring.
  • Myndigheter: Om det krävs enligt lag eller myndighetsbeslut.
  • Affärspartners: I samband med en fusion, försäljning eller omstrukturering av verksamheten.

Alla våra tjänsteleverantörer och partners är skyldiga att hålla dina uppgifter säkra och får endast behandla dem enligt våra instruktioner och i enlighet med GDPR.

7. Internationella överföringar

Om dina personuppgifter överförs utanför EU/EES, säkerställer vi att adekvata skyddsåtgärder vidtas, exempelvis genom standardavtalsklausuler godkända av EU-kommissionen.

8. Dina rättigheter

Du har följande rättigheter avseende dina personuppgifter:

  • Rätt till tillgång: Begära en kopia av de personuppgifter vi behandlar om dig.
  • Rätt till rättelse: Begära att felaktiga eller ofullständiga uppgifter korrigeras.
  • Rätt till radering: Under vissa omständigheter begära att vi raderar dina personuppgifter.
  • Rätt till begränsning: Begära att vi begränsar behandlingen av dina personuppgifter.
  • Rätt att invända: Invända mot behandling baserad på vårt berättigade intresse eller för direkt marknadsföring.
  • Rätt till dataportabilitet: Begära att få ut dina personuppgifter i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format.
  • Rätt att återkalla samtycke: När som helst återkalla ditt samtycke för framtida behandling.

För att utöva dina rättigheter, kontakta oss på [ange e-postadress].

9. Säkerhet för dina personuppgifter

Vi vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter mot obehörig åtkomst, förlust eller förstörelse. Endast behörig personal har tillgång till dina personuppgifter, och de är skyldiga att behandla informationen konfidentiellt.

10. Cookies

Vi använder cookies och liknande tekniker för att förbättra din upplevelse på vår webbplats. Cookies hjälper oss att förstå hur du använder vår webbplats och möjliggör vissa funktioner. För mer information om vår användning av cookies, se vår Cookiepolicy nedan.

11. Ändringar i integritetspolicyn

Vi kan komma att uppdatera denna integritetspolicy vid behov. Eventuella ändringar publiceras på denna sida med ett uppdaterat datum. Vi rekommenderar att du regelbundet granskar policyn för att hålla dig informerad om hur vi skyddar dina personuppgifter.

12. Kontakta oss

Har du frågor om denna integritetspolicy eller vår behandling av dina personuppgifter, vänligen kontakta oss:

  • E-post: info@602.se
  • Adress: Plangatan 3, 60219 Norrköping
  • Telefon: 0739371453

Om du anser att vi behandlar dina personuppgifter i strid med GDPR har du rätt att lämna in ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). För mer information, besök www.imy.se.

Denna integritetspolicy uppdaterades senast den 2024-10-10.


Cookiepolicy för 602.se

1. Vad är cookies?

Cookies är små textfiler som lagras på din enhet när du besöker en webbplats. De används för att få webbplatsen att fungera effektivt och för att ge information till webbplatsägaren.

2. Hur vi använder cookies

Vi använder cookies för att:

  • Möjliggöra grundläggande funktioner på webbplatsen.
  • Analysera hur vår webbplats används för att förbättra användarupplevelsen.
  • Komma ihåg dina preferenser och inställningar.
  • Tillhandahålla relevant marknadsföring.

3. Typer av cookies vi använder

  • Nödvändiga cookies: Krävs för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa kan inte inaktiveras i våra system.
  • Analyscookies: Hjälper oss att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen genom att samla in anonym information.
  • Funktionscookies: Kommer ihåg dina val (t.ex. språk) för att förbättra din upplevelse.
  • Marknadsföringscookies: Används för att spåra besökare över webbplatser för att visa relevanta annonser.

4. Hantera dina cookieinställningar

Du kan när som helst ändra eller återkalla ditt samtycke genom att ändra inställningarna i din webbläsare. Observera att vissa delar av webbplatsen kanske inte fungerar korrekt om du blockerar eller raderar cookies.

5. Tredjepartscookies

Vi kan använda cookies från tredje parter, såsom analysleverantörer och annonsnätverk. Dessa cookies styrs av respektive tredjeparts integritetspolicy.

6. Kontakta oss

Har du frågor om vår användning av cookies, vänligen kontakta oss:

  • E-post: info@602.se

Denna cookiepolicy uppdaterades senast den 2024-10-10.



Övrig information gällande din integritet:

Att tänka på om du använder våra sociala medier

Om du skriver kommentarer eller kontaktar oss via sociala medier, till exempel Facebook eller Instagram, så överförs informationen alltid till tredje part (det vill säga företaget som äger det sociala mediet). Dessa företag har sin bas utanför EU/EES, vilket innebär att överföringen sker till det som kallas tredje land. För vidarebehandlingen av dina personuppgifter gäller de villkor som den sociala kanalen tillämpar. Vi har därför inte möjlighet att radera dessa personuppgifter och kan inte heller garantera att de behandlas enligt samma höga skyddsnivå som gäller enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Om du vill vara anonym eller har skyddad identitet

Om du vill anmäla dig till någon av våra utbildningar eller andra event via våra system så registrerar systemet uppgifter om dig. Det innebär att om du vill vara anonym eller har skyddad identitet måste du höra av dig till kontaktpersonen för utbildningen via telefon eller besöka oss i butiken.

Om du vill lämna en synpunkt eller kontakta oss anonymt får du inte lämna med några personliga uppgifter, eftersom dessa uppgifter registreras handlingar.

Känslig information och särskilda personuppgifter

Tänk på att om du lämnar känsliga uppgifter om dig så är e-post oftast inte en säker kommunikationsväg. Exempel på känslig information är personnummer, kontonummer och inloggningsuppgifter med lösenord.

Du behöver också tänka på hur du lämnar ifrån dig särskilda personuppgifter så att dessa skyddas på ett adekvat sätt. Exempel på särskilda personuppgifter är hälsotillstånd, religiös eller filosofisk övertygelse, etniskt ursprung, fackligt och politiskt engagemang samt sexuell läggning.

För att vi ska behandla särskilda personuppgifter krävs att det finns ett stöd i lagen eller ett uttalat samtycke från dig som är registrerad. Tillfällen då vi registrerar särskilda personuppgifter är när du deltar i ett evenemang där det serveras mat. Dina matpreferenser är viktiga för att du ska få rätt mat, men de är även särskilda uppgifter som vi behandlar med ett särskilt samtycke från dig. Efter evenemanget tas informationen bort från alla listor om du inte väljer annat.

Om något är oklart eller att du har särskilda önskemål så hör gärna av dig så kommer vi i störsa mån försöka att vara tillmötesgående med dina önskemål.

Kommissionsavtal för inlämning av varor 

 

  1. Inlämning och prissättning av varor
    1.1 Kunden lämnar in varor till 602 Secondhand för försäljning på kommission. Butiken förbehåller sig rätten att avgöra vilka varor som accepteras för försäljning.
    1.2 Alla varor prissätts av 602 Secondhand baserat på varornas skick, marknadsvärde och efterfrågan. Inlämnaren kan inte kräva en specifik prissättning men kan föreslå ett önskat pris som butiken tar hänsyn till vid prissättning.
    1.3 Butiken har rätt att, under utan föregående samtycke, sänka priset på varor eller sälja genom tredjeparts för att främja försäljningen.
  2. Kommissionsprovision och utbetalning
    2.1 Kunden har rätt till 40% av försäljningspriset (exklusive eventuella fraktkostnader).
    2.2 När en vara är såld betalas inlämnarens andel ut till sitt konto hos på 602.
    Inlämnaren kan begära att få ut pengarna eller använda det som betalningsmedel i butiken. Vi förbehåller oss rätten att upp till 10 dagar från försäljningsdatumet att hantera ärendet från försäljningen till inlämnarens 602 konto.
    2.3 Om en vara inte säljs inom 60 dagar kan butiken välja att förlänga försäljningstiden, sänka priset eller skänka varan till återvinning, återanvändning eller välgörenhet enligt butikens rutiner.
  3. Ansvar för varorna
    3.1 602 Secondhand ansvarar för att hantera de inlämnade varorna med omsorg. Varorna förvaras på ett säkert sätt under försäljningsperioden, men butiken ansvarar inte för skador eller försvinnande som uppstår till följd av oförutsedda händelser utanför butikens kontroll (t.ex. stöld, brand eller skador som orsakas av tredje part).
    3.2 Om en vara försvinner eller skadas på grund av vårdslöshet från butikens sida är butiken skyldig att ersätta inlämnaren baserat på varans marknadsvärde eller det överenskomna försäljningspriset.
  4. Varor som inte säljs
    4.1 Om varan inte säljs inom 60 dagar från inlämning har butiken rätt att skänka varan till återvinning, välgörenhet eller fiberåtervinning om inget annat avtalats med kunden.
  5. Reklamationer och returer
    5.1 Om en köpare reklamerar en vara på grund av dolda fel eller felaktig beskrivning, har butiken rätt att återbetala köparen och avbryta kommissionsförsäljningen. Butiken förväntar sig att varorna som lämnas in är i funktionsdugligt skick, och att inlämnaren informerar butiken om eventuella kända defekter.
  6. Innestående medel
    6.1 Om kundens försäljningsintäkter står orörda i mer än två år, trots upprepade försök att kontakta kunden, tillfaller medlen butiken. Kunden har dock rätt att kräva utbetalning av medlen inom två år efter försäljningens genomförande.
  7. Personuppgiftshantering (GDPR)
    7.1 Dina personuppgifter hanteras i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Vi samlar in och lagrar dina personuppgifter för att kunna administrera ditt konto, genomföra betalningar och hålla dig informerad om aktuella kampanjer och rutiner för inlämning.
    7.2 Du har rätt att när som helst begära att vi korrigerar eller raderar dina personuppgifter från våra register.
  8. Avtalsupphörande och ändringar
    8.1 Både kommittenten och kommissionären kan när som helst säga upp detta avtal skriftligen. Vid uppsägning har kunden rätt att hämta tillbaka varor som ännu inte sorteras ut.
    8.2 Villkor i detta avtal kan ändras av 602 Secondhand efter meddelande till kunden. Eventuella ändringar träder i kraft 30 dagar efter att kunden har informerats.
    9. Övriga villkor och Force Majeure
    9.1 602 Secondhand ansvarar inte för förseningar eller
    oförmåga att fullgöra sina skyldigheter enligt detta avtal till följd av händelser utanför butikens rimliga kontroll (såsom naturkatastrofer, krig eller strejker).
    9.2 Tvister som uppstår med anledning av detta avtal ska i första hand lösas genom förhandling. Om detta inte är möjligt kan tvisten prövas i svensk domstol enligt svensk lag.

Köpeavtal för inköp av varor

  1. Pris och betalning
    1.1 Köpare och säljare har kommit överens om totalpriset på ____ SEK för de angivna varorna.
    1.2 Betalningen sker via Swish eller kontanter, och genomförs vid överlämning av varorna.
  2. Inspektion och produkternas skick
    2.1 Vid upphämtning görs en visuell inspektion av föremålen för att säkerställa att de överensstämmer med vad som tidigare har kommunicerats.
    2.2 Om eventuella större avvikelser finns kan det komma att påverka priset eller leda till att köpet avbryts i sin helhet.
  3. Leverans och hämtning
    3.1 Varorna hämtas av 602 Secondhand på säljarens adress enligt överenskommelse.
    3.2 Hämtningen är kostnadsfri och köpet fullföljs på plats.
  4. Ångerrätt och reklamation
    4.1 Ingen ångerrätt gäller efter att köpet är genomfört och varorna överlämnats.
    4.2 Om varorna vid inspektionen visar sig vara felaktigt beskrivna har köparen rätt att justera priset eller avstå från köpet.
  5. Personuppgiftshantering
    5.1 Personuppgifter behandlas i enlighet med GDPR och används endast för att administrera köpet och genomföra betalningen.
    5.2 Säljaren har rätt att begära rättelse eller radering av personuppgifter.
  6. Äganderätt och ansvar
    6.1 Säljaren bekräftar att denne är den rättmätiga ägaren till de inlämnade föremålen och har full befogenhet att sälja dem till köparen.
    6.2 Säljaren garanterar att föremålen är fria från pant, skulder eller några andra tredjepartsanspråk på äganderätten.